PLAN PRACY NA MARZEC
01 - 03.03
1 - Zabawy dydaktyczno - ruchowe
- ćwiczenia dużej motoryki - tory przeszkód, turlanie piłką nawzajem do siebie,
rzucanie i łapanie, rzucanie do celu.
2 - Zabawa słuchowa z elementami zabawy manipulacyjnej: szur - szur, cyk - cyk
- rozwijanie motyryki małej i percepcji słuchowej
- ćwiczenia umiejetności reagowania na dźwięki
- rozwijanie umiejętności rozrużniania dźwięków głośnych i cichych.
3 - Usprawnienie motoryki narządów mowy
- zabawy logopedyczno - oddechowe, piórko, bańka mydlana.
06 - 10.03
1 - Dzień Olimpijczyka
- Kim jest olimpijczyk?
- Wyróżniamy dyscypliny sprtowe: zorganizowanie zawodów,
podczas których
dzieci mogą sprawdzić się w: bieg w podskokach, przysiady,
przechodzenie przez tunel.

2 - Zabawa z muzyką.
- samodzielne próby grania na instrumentach muzycznych
3 - Czas na eksperymenty.
- dmuchanie balona: balon, soda, butelka, ocet.
4 - Zabawy dowolne z chusta animacyjną.
5 - Utrwalanie przez dzieci znajomości zwierząt w gospodarstwie domowym:
kura, koń, kaczka, pies, kot.
13 - 17.03
1 - Przyroda budzi sie do życia.
- omówienie zwierząt budzących sie ze snu zimowego.
2 - Słuchanie piosenek o wiośnie:
"Kle, Kle boćku", "Maszeruje wiosna"
3 - Kolejny dzień na eksperymenty.
- sztuka ołówka, kredka swiecowa, klej suszarka.

4 - Jaka pogoda za oknem?
- zabawa dydaktyczna: pada deszcz, wieje wiatr, świeci słońce,
przedstawienie ruchem ciała zjawisk pogodowych.
5 - Nauka zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami.
20 - 24.03
1 - Pierszy Dzień Wiosny
Staramy się szukać pierwszych oznak wiosny.
- co sie zmienia na dworze?

2 - Zajecia umuzykalniajace z elementami metody aktywnego słuchania
B. Strauss "Wiosenne tańce"
- wspólne sadzenie wiosennych kwiatów
3 - Dzień wody.
- poznajemy znaczenie wody w życiu człowieka
"służy do picia, służy do mycia, bez niej na ziemi nie było by życia"
4 - Zabawy ruchowe.
- balonik, kólko graniaste.
5 - Kolorowanie obrazków o tematyce wiosennej
27 - 31.03
1 - Dzień teatru.
- Przedstawienie "Czerony Kapturek"

2 - Zabawy konstrukcyjne: klocki
- budywa rozwija koordynację wzrokowo - ruchową, wpływa pozytywnie
na rozwój wyobraźni przestrzennej.
3 - Środa - a więc czas na eksperyment:
"Niebiesko - czerwony kwiatek"
4 - "Kolory wokół nas" A. Borowiecka
- wysłuchanie wiersza i utrwalenie wcześniej poznanych kolorów.
5 - Wiosenne tańce
- improwizacja ruchowa do muzyki